zielone smoothie z młodym jęczmieniem


kategoria: śniadanie
tagi: banan, jęczmień, kiwi, koktajl, limonka, MPM, smoothie, szpinak, wegańskie, wegetariańskie
autor: Joanna Komorowska

Koktajle warzywne i warzywno-owocowe są rewelacyjnym sposobem na dostarczenie dużej dawki witamin, mikroelementów oraz błonnika. Możemy je wzbogacać o orzechy, otręby czy np. gorzkie kakao. Możemy dodać do nich wodę, wodę kokosową, mleko, mleka roślinne czy soki albo kefiry. Tylko nasza fantazja i preferencje smakowe są ograniczeniem. Koktajle to idealny posiłek np. poza domem, w szkole, pracy. Sycą na długo i dostarczają tego, co najlepsze. Poza sezonem owocowym możemy użyć owoców mrożonych, pamiętając tylko o wcześniejszym ich rozmrożeniu lub stopniowym dodawaniu ich do kielicha blendera.

Do przygotowania koktajli idealnie sprawdzają się blendery wyposażone w bidony, w których bezpośrednio miksuje się składniki i zmienia się jedynie na koniec pokrywkę, dzięki której możemy smoothie zabrać ze sobą. Firma MPM ma takie w swojej ofercie, np. model MBL-20, przy pomocy którego przygotowałam moją propozycję letniego smoothie.

Fotografia zielonego smoothie z młodym jęczmieniem

Przepis powstał we współpracy z firmą MPM, producentem sprzętu AGD z blisko 30-letnią tradycją. #włączgościnność

składniki (1 porcja)

  • 50–70 g szpinaku, np. baby
  • 1 dojrzały banan,
  • 2 owoce kiwi,
  • sok jabłkowy (ok. 1 szklanka)
  • sok z ½ limonki
  • 1 i ½ łyżeczki młodego jęczmienia
  • kostki lodu (opcjonalnie)

Fotografia zielonego smoothie z młodym jęczmieniem

wykonanie

  1. Szpinak płuczemy i wkładamy do kielicha blendera. Możemy część odłożyć i dopiero po wstępnym zblendowaniu dołożyć resztę. Całość może na początku się nie zmieścić.
  2. Banana obieramy, kroimy i dokładamy do szpinaku.
  3. Owoce kiwi obieramy, kroimy i dokładamy do kielicha. Dodajemy sok z limonki.
  4. Dodajemy młody jęczmień, oraz kostki lodu (jeśli używamy).
  5. Dolewamy do kielicha ok. ¾ szklanki soku jabłkowego i całość miksujemy. Teraz możemy dodać pozostały szpinak i ewentualnie uzupełnić sokiem jabłkowym.
  6. Po zmiksowaniu koktajl jest gotowy do spożycia. Można go jednak przygotować wcześniej, schować zakręcony bidon do lodówki i np. rano zabrać ze sobą do pracy czy szkoły.

Smacznego!

Fotografia zielonego smoothie z młodym jęczmieniem

comments powered by Disqus