postny bigos, tylko 5 składników


kategoria: kiszonki
tagi: dieta dr Dąbrowskiej, dietetyczne, kapusta, kapusta kiszona, marchewka, pietruszka, pomidory, seler, wegańskie, wegetariańskie
autor: Joanna Komorowska

Jest kapusta, musi być bigos. Nie wiem jaka tkwi w nim tajemnica, ale z ręką na sercu mówię Wam, że jem go od 10 dni codziennie. Jutro też zjem. ☺ Coś pysznego. Bardzo proste składniki i szybka obróbka. Spróbujcie może mniejszą porcję, czy Wam zasmakuje. Bo wiem, że w czerwcu, jak robiłam poprzedni post, to ten dzisiejszy bigos raczej by nie przeszedł. Wtedy miało być bardzo bogato w smaku, pikantnie, bardzo aromatycznie. Teraz natomiast cieszą mnie prostsze smaki.

Bigos gotuję praktycznie bez przypraw, doprawiam każdego dnia inaczej, najczęściej jednak jem go w wersji podstawowej.

#dietaDąbrowskiej

Fotografia kapusty kiszonej z marchewką

składniki

  • 1 kg dobrej, kwaśnej kapusty kiszonej
  • 600 g marchewki (waga po obraniu)
  • 500 g selera (waga po obraniu)
  • 500 g pietruszki (waga po obraniu)
  • 250 g pomidorów pokrojonych
  • ziele angielskie (według uznania)
  • liście laurowe (według uznania)
  • sól, pieprz

wykonanie

  1. Kapustę pokrój, przełóż do dużego garnka, dodaj 1 litr wody. Postaw na kuchence i zacznij gotować.
  2. Warzywa zetrzyj na tarce, na największych oczkach do warzyw. Dodaj całość do garnka.
  3. Dodaj liście i zielę angielskie. Całość wymieszaj i gotuj na średnim ogniu, pod przykryciem, cały czas mieszając i kontrolując ilość wody.
  4. Po 45 minutach dodaj pomidory, zagotuj, dopraw do smaku. I gotowe!

Smacznego!

Fotografia kapusty kiszonej z marchewką

comments powered by Disqus