makaron pełnoziarnisty z pesto z bobu z krewetkami i bazylią


kategoria: makaron
tagi: bazylia, bób, cebula, cytryna, czosnek, Krajowa Federacja Producentów Zbóż, krewetki, makaron, olej rzepakowy, orzechy piniowe, parmezan, pomidory koktajlowe
autor: Joanna Komorowska

Pesto to jedno z moich bardziej ulubionych dań. Można je przygotować prawie ze wszystkich zielonych ziół (np. natki pietruszki) i niektórych warzyw (np. z jarmużu, suszonych pomidorów). Przygotowuje się je w kilka minut, w zasadzie potrzebujemy tyle czasu, ile potrzeba na ugotowanie makaronu. W przepisie użyłam makaron pełnoziarnisty, który zawiera mnóstwo wartościowych składników.

Ten przepis wzbogacony jest o krewetki, które tylko trochę wydłużają czas przygotowania dania. Ale warto! To jest pyszne!

Fotografia makaronu pełnoziarnistego z pesto z bobu z krewetkami i bazylią

Czytaj dalej…

szpinak curry z pomidorami


kategoria: obiad
tagi: cebula, chilli, curry, czosnek, dieta dr Dąbrowskiej, dietetyczne, koperek, pomidory, pomidory suszone, szpinak, wegańskie, wegetariańskie
autor: Joanna Komorowska

Stosując post zimą posiłkuję się daniami gorącymi, gotowanymi. Warto przygotować sobie większą ilość, na kilka dni, poprzekładać do pojemniczków i przechowywać w lodówce. Po powrocie z pracy/szkoły wystarczy tylko danie podgrzać. To danie jest smaczne i zgodne z moją zasadą, aby było tanio, smacznie i zdrowo. I szybko! ☺ Polecam do wypróbowania.

#dietaDąbrowskiej

Fotografia szpinaku curry z pomidorami

Czytaj dalej…

kotleciki jaglane z bobem, pesto pietruszkowym i orzechami pekan


kategoria: obiad
tagi: Beach Flower, bób, cherry, cynamon, czosnek, Happy Frucht, kapary, kapusta, kapusta czerwona, kasza jaglana, Kresto, natka pietruszki, ocet balsamiczny, olej rzepakowy, orzechy, orzechy pecan, parmezan, Rapso, skórka cytrynowa, VOG, wegetariańskie
autor: Joanna Komorowska

Mnóstwo pysznych, zdrowych i smacznych składników. Danie nie jest ciężkie, idealne dla wegetarian. Bardzo ciekawym połączeniem jest bób z kaszą jaglaną, kapary lekko te składniki zakwaszają, a efekt końcowy jest bardzo smaczny. No i ta kapusta z cherry!…

Przepis powstał we współpracy z firmą VOG, dystrybutorem marek Beach Flower, Happy Frucht, Kresto i Rapso.

Fotografia kotlecików jaglanych z bobem, pesto pietruszkowym i orzechami pekan

Czytaj dalej…

pavlova z owocami brzoskwini i granatem


kategoria: ciasto
tagi: Beach Flower, brzoskwinie, granat, jajka, śmietana, VOG, wegetariańskie
autor: Joanna Komorowska

Z tą Pavlową to niełatwa sprawa. Wyjdzie albo nie wyjdzie. ☺ Mi wyszła, choć trochę popękała. Trzeba ubić białka idealnie, nie za mocno, nie za słabo. To była moja pierwsza Pavlowa i uważam, że nie wyszła źle. Za konsultacje dziękuję Żanecie z Cupcake Factory. ♥

Przepis powstał we współpracy z firmą VOG, dystrybutorem marki Beach Flower.

Fotografia pavlovej z owocami brzoskwini i granatem

Czytaj dalej…

patelnia pełna białka – ciecierzyca ze świeżą bazylią, dynią i boczkiem


kategoria: obiad
tagi: boczek, Britta, cebula, chilli, ciecierzyca, curry, czosnek, dynia, Halina, jajka, kumin, masala, mleczko kokosowe, olej rzepakowy, pomidory koktajlowe, ryż, ryż brązowy, Sawex, szynka
autor: Joanna Komorowska

Dziś coś sycącego, rozgrzewającego i cudnie pachnącego indyjskimi przyprawami. Danie idealne na rodzinny obiad lub wieczorną biesiadę. Danie bardzo bogate w składniki zawierające białko. Dodanie ryżu brązowego zaś to porcja błonnika, który znajdziemy też w ciecierzycy i dyni. Danie polecam serdecznie. My na pewno będziemy do niego wracać!

Przepis powstał we współpracy z firmą Sawex, dystrybutorem produktów marki Halina oraz Britta.

Fotografia ciecierzycy ze świeżą bazylią, dynią i boczkiem

Czytaj dalej…

ciasteczka owsiane z żurawiną i orzechami


kategoria: deser
tagi: cukier trzcinowy, Halina, mąka pszenna, masło, orzechy, orzechy włoskie, płatki owsiane, pomarańcza, Sawex, wegetariańskie, żurawina
autor: Joanna Komorowska

Idealne do szkoły, do pracy, do porannej kawy. Ciasteczka pełne błonnika (dzięki płatkom owsianym), orzechów i żurawiny. Do tego pysznie aromatyczne dzięki świeżej skórce pomarańczowej. Można je polać czekoladą, posypać cukrem pudrem, czy po prostu, ot tak zjeść. A do tego naprawdę bardzo proste i szybkie w wykonaniu.

Przepis powstał we współpracy z firmą Sawex, dystrybutorem produktów marki Halina.

Fotografia ciasteczek owsianych z żurawiną i orzechami

Czytaj dalej…

postny bigos, tylko 5 składników


kategoria: kiszonki
tagi: dieta dr Dąbrowskiej, dietetyczne, kapusta, kapusta kiszona, marchewka, pietruszka, pomidory, seler, wegańskie, wegetariańskie
autor: Joanna Komorowska

Jest kapusta, musi być bigos. Nie wiem jaka tkwi w nim tajemnica, ale z ręką na sercu mówię Wam, że jem go od 10 dni codziennie. Jutro też zjem. ☺ Coś pysznego. Bardzo proste składniki i szybka obróbka. Spróbujcie może mniejszą porcję, czy Wam zasmakuje. Bo wiem, że w czerwcu, jak robiłam poprzedni post, to ten dzisiejszy bigos raczej by nie przeszedł. Wtedy miało być bardzo bogato w smaku, pikantnie, bardzo aromatycznie. Teraz natomiast cieszą mnie prostsze smaki.

Bigos gotuję praktycznie bez przypraw, doprawiam każdego dnia inaczej, najczęściej jednak jem go w wersji podstawowej.

#dietaDąbrowskiej

Fotografia kapusty kiszonej z marchewką

Czytaj dalej…

kolorowe kanapki z chrupiących bagietek


kategoria: kanapki
tagi: awokado, jajka, Krajowa Federacja Producentów Zbóż, ogórek, rukola, sałata, szynka, tuńczyk, twaróg, wegetariańskie
autor: Joanna Komorowska

Kiedyś było łatwiej: „Chleb poproszę.” ☺ A teraz żytni, orkiszowy, fitness, na zakwasie – możliwości jest wiele! Dziś dopasowujemy pieczywo do stosowanej diety i naszych predyspozycji. Dzieci przeważnie wolą pieczywo pszenne, warto jednak urozmaicać kanapki i wykonywać je na bazie różnego rodzaju pieczywa. Ciekawym pomysłem może okazać się wspólne pieczenie chleba. Ja najczęściej wybieram chleb fitness z błonnikiem i nasionami lub żytni na zakwasie, wzbogacony w otręby.

Same kanapki to inna bajka, dziś dostęp do warzyw, serów, wędlin, ryb, twarogu jest przeogromny. Powinniśmy kierować się tym, co lubimy, ale też uwzględniać dobowe zapotrzebowanie. Możemy urozmaicać kanapki dodając za każdym razem inne warzywa czy sery. Warto włączyć ryby, np. wędzone. Możemy także samodzielnie przygotowywać pasty na kanapki: z ryb, warzyw, nasion, olei.

Dziś przedstawiam trzy różne pomysły na kanapki, z użyciem różnego rodzaju pieczywa, dla nowoczesnych kobiet, dla rodzin, dla każdego! Do wyboru w zależności od naszych preferencji smakowych, ważne aby produkty zbożowe, w tym pieczywo, stanowiły codzienny element naszej zrównoważonej diety.

Fotografia kolorowych kanapek z chrupiących bagietek

Czytaj dalej…

kapusta kiszona z marchewką


kategoria: kiszonki
tagi: dieta dr Dąbrowskiej, dietetyczne, kapusta, kapusta kiszona, marchewka, wegańskie, wegetariańskie
autor: Joanna Komorowska

Banalnie prosty przepis na kiszoną kapustę z marchewką. Jeśli ten Wam posmakuje, uda się (musi – nie ma innego wyjścia), będziecie mogli popróbować modyfikować go dodatkami (kminkiem, cebulą, liśćmi laurowymi, zielem angielskim, jałowcem, świeżym rozmarynem, czosnkiem, owocami goya, czarnuszką i co tam przyjdzie Wam do głowy). W następnych etapach można łączyć kapustę z innymi warzywami. Tak ukiszona kapusta jest dobra po 7–10 dniach, w zależności od temperatury otoczenia. Rezultaty kiszenia zależą od rodzaju i jakości dostępnej wody i soli oraz warunków panujących w pomieszczeniu. Każdy dochodzi do własnej, najlepszej kombinacji.

Kapusta kiszona oraz inne kiszonki jest zalecana do codziennego spożywania na diecie dr Dąbrowskiej.

Fotografia kapusty kiszonej z marchewką

Czytaj dalej…

chrust lany


kategoria: deser
tagi: cukier puder, jajka, mąka pszenna, mleko, olej rzepakowy, wegetariańskie
autor: Joanna Komorowska

Potrzeba 15 minut i kilku składników, do znalezienia w każdym domu. I pyszne lane chrusty gotowe! Możecie przy pomocy lejka przelać ciasto do butelki z dziubkiem i wlewać je do oleju lub, tak jak ja, obcięłam kawałek worka cukierniczego i wlewałam przy pomocy worka. Grubość chrustów 4–5 mm wydaje się najfajniejsza. Można też posypać je cukrem pudrem. To jedno z lepszych tak szybkich ciast ever! ☺ Ups! Tak, tak, dieta…

Fotografia chrustów

Czytaj dalej…

pączki z serka homogenizowanego o nucie pomarańczowej


kategoria: deser
tagi: Gold Pack, jajka, mąka pszenna, olej rzepakowy, pączki, Rapso, serek homogenizowany, skórka pomarańczowa, VOG, wegetariańskie
autor: Joanna Komorowska

Aby Was nie zaskoczył Tłusty Czwartek, proponuję szybkie pączki serowe, do zrobienia w mniej niż godzinę. Smaczne, aromatyczne, nietłuste! Zawierają mniej kalorii od tych tradycyjnych. By je uatrakcyjnić, możecie szprycą nadziać środek ulubioną konfiturą lub po prostu otoczyć drobnym cukrem, wymieszanym np. z cynamonem.

Przepis powstał we współpracy z firmą VOG, dystrybutorem marek Gold Pack i Rapso.

Fotografia pączków z serka homogenizowanego o nucie pomarańczowej

Czytaj dalej…

burgery z ryżem brązowym, wołowiną i jarmużem


kategoria: obiad
tagi: Britta, cebula, dietetyczne, jarmuż, masło klarowane, natka pietruszki, olej rzepakowy, otręby, ryż, ryż brązowy, Sawex, wołowina
autor: Joanna Komorowska

Bardzo przyjemne danie, a do tego jakie zdrowe! Danie nasycone jest dobrym błonnikiem. Połączenie kilku smacznych produktów tworzy przyjemny obiad lub kolację. Przygotujcie do tego michę ulubionych warzyw (tylko nie przesadzajcie ze śmietaną czy oliwą ☺). Danie to świetnie spełnia warunki zdrowego odżywiania się po poście dr Dąbrowskiej.

Przepis powstał we współpracy z firmą Sawex, dystrybutorem produktów marki Britta.

Fotografia smalczyka wegańskiego

Czytaj dalej…

smalczyk wegański


kategoria: kanapki
tagi: cebula, dietetyczne, do kanapek, fasola, Halina, majeranek, olej rzepakowy, Sawex, śliwki suszone, sos sojowy, wegańskie, wegetariańskie
autor: Joanna Komorowska

Ciekawa propozycja dla wegan, wegetarian i osób po poście dr Dąbrowskiej, ale także mięsożerców, którzy szukają nowości i czegoś dietetycznego. Przetestowałam ten niby-smalec na gościach i nikt nic nie podejrzewał. ☺ Tak dobry jest i przypomina smalec na słoninie. Świetnie smakuje samodzielnie, ale także z warzywami. No i oczywiście z ogórkiem kiszonym czy pomidorami (zwłaszcza latem).

Przepis powstał we współpracy z firmą Sawex, dystrybutorem produktów marki Halina.

Fotografia smalczyka wegańskiego

Czytaj dalej…

ziemniaki hasselback z anchois, mozzarellą, parmezanem i tymiankiem


kategoria: przystawka
tagi: anchois, jogurt grecki, Mayflower, mozzarella, olej rzepakowy, parmezan, Rapso, tymianek, VOG, ziemniaki
autor: Joanna Komorowska

Idealna propozycja na imprezę karnawałową. Niewiele pracy, składniki też łatwo dostępne. Kilka minut pracy, resztę zrobi piekarnik. Gwarantuję Wam, że takie ziemniaczki posmakują każdemu!

Przepis powstał we współpracy z firmą VOG, dystrybutorem marek Mayflower i Rapso.

Fotografia ziemniaków hasselback z anchois, mozzarellą, parmezanem i tymiankiem

Czytaj dalej…

zupa cebulowa z wędzoną papryką


kategoria: zupa
tagi: cebula, dieta dr Dąbrowskiej, dietetyczne, kapusta kiszona, koperek, marchewka, papryka, papryka ostra, papryka piri-piri, pietruszka, por, seler, wegańskie, wegetariańskie, zupa
autor: Joanna Komorowska

Oto kolejna propozycja na dietę dr Dąbrowskiej. Szybka i bardzo smakowita zupa, która wymaga tylko kilku składników – pokochacie ją. ☺ Gotowa w 10 minut.

Fotografia zupy cebulowej z wędzoną papryką

Czytaj dalej…

smoothie bowl z kaszą manną


kategoria: śniadanie
tagi: banan, borówki, cynamon, kasza manna, Krajowa Federacja Producentów Zbóż, mąka pszenna, mąka razowa, maliny, miód, mleko, orzechy, orzechy piniowe, owoce, wanilia, wegańskie, wegetariańskie
autor: Joanna Komorowska

Kasza manna – dla jednych ulubiona legumina dawnych, dziecięcych lat, dla innych zmora przypalonego mleka… Warto tę kaszę odczarować i zacząć znowu przygotowywać na poranne śniadania. Jest błyskawiczna – po chwili mamy gotowe danie. No i dodatki – mogą to być świeże owoce, a poza sezonem także te mrożone. Nie wymagają jakiegoś większego zachodu, bo położone na gorącą kaszę w mig się rozmrażają. Można też mrożone owoce podgrzać na patelni, jeśli ktoś jest wyjątkowo wrażliwy na zimno.

Aby danie było jeszcze bardziej atrakcyjne smakowo, możemy je polać miodem lub ulubionym sokiem, np. malinowym. Mniam!

Fotografia smoothie bowl z kaszą manną

Czytaj dalej…

zielony koktajl warzywny


kategoria: śniadanie
tagi: bazylia, cytryna, dieta dr Dąbrowskiej, dietetyczne, ogórek, seler naciowy, szpinak, wegańskie, wegetariańskie
autor: Joanna Komorowska

Dziś kolejna propozycja śniadaniowa na dietę dr Dąbrowskiej. Energetyczny koktajl na początek dnia lub do zabrania ze sobą do szkoły/na uczelnię/do pracy. Smaczny i do tego sycący. Idealnie też sprawdza się w dniach, gdy na nic nie mamy ochoty.

Fotografia zielonego koktajlu warzywnego

Czytaj dalej…

roladki z indyka owinięte boczkiem


kategoria: danie mięsne
tagi: boczek, czosnek, gnocchi, indyk, Kresto, marchewka, miód, morele, natka pietruszki, olej rzepakowy, orzechy piniowe, papryka, papryka ostra, papryka pepperoni, Rapso, sałata, VOG, wino
autor: Joanna Komorowska

Propozycja na obiad, kolację czy imprezę karnawałową. Szybkie i przepyszne. Całość świetnie się komponuje, ostrość kontrolujemy ilością dodanych papryczek. Ja użyłam kupne (świeże) gnocchi, ale możecie sami je przygotować lub zastąpić małymi kluskami śląskimi, ziemniakami (np. zapiekanymi) lub po prostu makaronem z natką, oliwą i przyprawami. Ale użycie kupnego gnocchi wcale nie umniejsza temu daniu, teraz te kupne, świeże, przechowywane w lodówkach są naprawdę dobre. Gwarantuję wam, że każda wybrana przez was wersja będzie świetna. Rany, jakie to pyszne!

Przepis powstał we współpracy z firmą VOG, dystrybutorem marek Kresto i Rapso.

Fotografia roladek z indyka owiniętych bekonem, z gnocchi

Czytaj dalej…

kiszone warzywa zimowe


kategoria: kiszonki
tagi: dieta dr Dąbrowskiej, dietetyczne, kalafior, marchewka, papryka ostra, papryka piri-piri, rzodkiewka, wegańskie, wegetariańskie
autor: Joanna Komorowska

Kiszonki to skarbnica probiotyków, minerałów, witamin i innych bardzo korzystnych dla naszych organizmów składników. Uodparniają, pozwalają szybciej zwalczyć przeziębienie, m.in. dzięki olbrzymiej ilości witaminy C w nich zawartej. Po przeczytaniu książek i wysłuchaniu wykładów na temat diety dr Dąbrowskiej dowiecie się, jak ważną rolę stanowią kiszonki w uszczelnieniu naszych jelit, a tym samym pozbyciu się mnóstwa chorób i problemów.

Fotografia kiszonych warzyw zimowych

Czytaj dalej…

rosół wegański z makaronem z cukinii


kategoria: zupa
tagi: cebula, cukinia, dieta dr Dąbrowskiej, dietetyczne, kalafior, kardamon, marchewka, papryka ostra, papryka piri-piri, pietruszka, pomidory, pomidory koktajlowe, por, seler, wegańskie, wegetariańskie, zupa
autor: Joanna Komorowska

Moja ulubiona zupa na post dr Dąbrowskiej, za każdym razem minimalnie różniąca się smakiem. Inaczej smakuje latem, inaczej zimą. Ale zawsze przesmaczna! Rosół – akurat na niedzielę. Jest to jedno z tych dań, które wymagają więcej czasu, ale pracy nie ma dużo. Wystarczy obrać i umyć warzywa, dodać przyprawy, wodę i gotować ok. 2 godziny. Potem przecedzić i gotowe! Z podanej ilości składników wychodzą 4 duże porcje, można je przelać do słoików i zapasteryzować lub jeśli zużyjemy w ciągu 3–4 dni, to po prostu przechowywać w lodówce.

Fotografia rosołu wegańskiego z makaronem z cukinii

Czytaj dalej…

Strona 2 z 13 << >>